Saturday 14 September 2013

"..mungkin, sekarang bukan masanya.."

Bulan demi bulan, minggu demi minggu, hari demi hari.. Aku menantikan hari yang terlalu aku nantikan....
Walaupun aku tahu hari tu bukan lah satu kepastian menjadi hari yang menggembirakan buat aku.

13 sept 2013.

Tarikh yang aku nantikan akhirnya telah tiba. Dan, telah berlalu.... 
Ternyata, bukan hari buat ku.....



Memang berniat dan bersemangat untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat seterusnya selepas diploma. Namun apa kan daya.. 
Yang aku harapkan hanyalah jawapan yang men"dukacita"kan.

Hari yang penuh dengan tangisan, hari yang penuh dengan tekanan.. Hanya Allah yang tahu...

Dah ditakdirkan sebegini rupa. nampaknya, haruslah aku terima dengan redha. 
Mungkin, sekarang bukan masanya. 

Aku mesti percaya dengan rezeki Allah. 
Semua hambanya ada rezeki masing-masing. 
Cuma yang membezakan samada rezeki itu datang cepat atau lambat. 

"Jika kita tidak dapat apa yang seperti yang kita hajati., pasti yang terbaik dari Allah akan datang kepada kita"

InshaAllah.. amiin..

* tahniah buat sahabat ku yang berjaya melanjutkan pelajaran ke Universiti Kebangsaan Malaysia. doaku sentiasa mengiringi kalian. dan, doakan buat sahabat mu ini. semoga yang terbaik buat kita semua.. :)
cc : +ainul hazrah 

2 comments:

  1. hawaaaa... aku baru t'baca post mu ni :') tq nek..jgn lg ko sdih2 aa.. ingt! janji Allah tu pasti.. lmbt atau cpt msti ada.. :') lau da pa2 mo stori, sms ja aa..i'll always be there for u.. cewahh :D love u!!!

    ReplyDelete
  2. no worries wa. Allah ada aturan yg lagi cantik utk ko. Have faith. :)

    ReplyDelete

Apa lah salahnya tinggalkan comment kan?
Meh, comment2x :)